GRAND OPENING jako součást EVENT marketingu
Každý manažer fitness centra, studia, hardcore a aerobních prostor , fitness shopu, restaurace, apod. by měl znát jednotlivé nástroje marketingu a dle dané situace a potřeby umět využít ten, který se nejvíce hodí. Pomocí event marketingu (jakákoli vyvíjená činnost firmy pro své klienty, kde prezentuje své služby nebo produkty) může motivovat a ovlivňovat zákazníky, upevňovat jejich loajalitu, důvěru a prezentovat produkty i služby.
Rád bych věnoval pozornost tzv. Grand openingu, o kterém se příliš nemluví, přestože je to velice účinná zbraň (pokud se však umí využít). V opačném případě může mít ničivé následky. Špatným a varovným příkladem jsou i některá fitness. A z jakého důvodu nebyli úspěšní? Protože nepochopili podstatu slavnostního otevření.
Při organizaci takovéto akce je zapotřebí mít vše správně načasováno, být perfekcionistou na každý detail, jelikož zákazníci jsou velmi všímaví. Správné naplánování takové akce se skládá z několika kroků:
- Krok
-vybrat si datum (ujistit se, že vámi vybrané datum není významné pro nějaké jiné fitness, sportovní akci, událost, soutěž, že jste jediní, kteří budou s daným datem spojováni. - Krok
-důležitá je výzdoba (stuhy a balónky, být zapamatovatelní a originální)
-najměte DJ, který bude hrát uvnitř komplexu, či venku
-dejte ven velkou mašli na Vaše vstupní dveře
-vyvěste plakáty se zdravými potravinami, lekcemi, produktem, aby odpovídaly tématu
-slavnostní otevření je velká oslava zavedení vašeho podnikání - Krok
-sbírejte informace
-připravte si tabulku (prezenční listinu) a u vchodu si návštěvníky zaznamenávejte, zapište si jejich, telefonní čísla a emailovou adresu (to využijete i dlouho po otevřeni) a kdykoliv budete chtít získat další zákazníky - Krok
-nabídněte ( tréninky zdarma, vzorky zdarma, ochutnávku, slevový kupón)
-ukázkové skupinové lekce zdarma, módní přehlídku, vystoupení a rozhovor VIP, styling
-ptáte-li se na efektivnost, odpověď je jasná – stejné jako ochutnávku potravin v obchodním centru, pár lidí ochutná a většinou si zboží koupí nebo alespoň se dostanete do podvědomí. - Krok
-propagovat své slavnostní otevření
-inzerovat o OpenDay v místních novinách, v časopisech věnujících se sportu
-spustit reklamy – v rádiu, televizi, na internetu
-propagovat skrze vlastní webové stránky, Sklik, na ostatních webových stránkách (placená forma), začlenit sociální média, která v současné době získávají na síle především u mladé generace.
Informovat média, že jste noví v dané lokalitě. To je skvělý způsob, jak získat zdarma publicitu – před i po vašem slavnostním otevření. To vše naplánujte tak cca 2-3 týdny před otevřením. Mělo by se o vás vědět dopředu. Důležité jsou fotografie pořízené během události. Budou pravděpodobně uveřejněné v místních novinách spolu s příběhem o vašem začínajícím podnikání. V průběhu akce noste tričko nebo čepici, která inzeruje produkt – fitness, obchod.
Jakmile zajistíte VIP, máte vesměs všechny výdaje vyřešené. Určitě je dobré mít nějaké známé na různých pozicích, ti vám pomůžou i bez úplaty. Nebojte se výdajů, které vás čekají, investice se obvykle v brzké době vrátí.
Celá akce je spíše forma představení. Některé položky nejsou v daný den splacené, nicméně investice se navrátí v průběhu dalších měsíců, kdy se budou přihlašovat noví a noví klienti.
K zamyšlení je také nabídka zvýhodněného členství či možné a případné slevy vztahující se k otevření. Dodržte vše co jste slíbili. V opačném případě by mohlo dojít k negativní reklamě. Např. v den otevření slibovali nižší cenu permanentky a nakonec během roku ji bylo možné zakoupit ještě levněji.
Event – událost, prožitek, zážitek
Event marketing – organizování akcí posilujících vztah mezi zákazníkem a firmou
– prostředek přiblížení výrobku nebo služby zákazníkovi
Grand opening – slavnostní otevření, oznámení zahájení nové činnosti, nového provozu